Меню на 10 січня. СНІДАНОК: макарони відварні з вершковим маслом, оладки курячі, салат з моркви, сік персиковий. ОБІД: суп український з галушками та сметаною, плов з м'ясом курки, салат із солених томатів, компот із свіжих яблук, хліб цільнозерновий. ВЕЧЕРЯ: творожна запіканка із родзинками, какао на молоці.

Звіт директора ЗДО №40 загального розвитку

Ужгородської міської ради Закарпатської області

Ворожильник М.М.  за 2022-2023 н.р.

1. Загальні відомості про ЗДО№40

Заклад дошкільної освіти №40 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області. Організаційно-правова форма - комунальний заклад. Засновником закладу дошкільної освіти є Ужгородська міська рада. Юридична адреса ЗДО: 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. А.Волошина, 36, тел.61-74-25; е-mail: dnz40uz@gmail.соm; сайт: dnz40uz.at.ua. ЗДО є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами. Діє ЗДО№40 з 1930р., розрахований на 4 групи. На кінець 2019 року у закладі нараховувалося 102 дітей. Формування груп: 4 групи ( 1 ясельна і 3 садові, одна з яких інклюзивна), кількість місць за проектом – 75. Режим роботи закладу – 5 денний робочий тиждень, Відповідно до наказу управління освіти Ужгородської міської ради №48 від 15.04.2022 р. в ЗДО встановлено 12 годинний режим роботи з 7.00 до 19.00 год на період дії в Україні воєнного стану, вихідні – субота, неділя. ЗДО здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України: - Конституції України; - Закону України «Про освіту»; - Закону України «Про дошкільну освіту»; - Положення про заклад дошкільної освіти; - Базовий компонент дошкільної освіти України. Нова редакція; - Закону України «Про охорону праці»; - Закону України «Про цивільну оборону»; - Закону України «Про дорожній рух»; - Закону України «Про відпустки»; - Закону України «Про мови»; - власного Статуту; - річного плану роботи на поточний навчальний рік; - рішеннями Ужгородської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами та іншими розпорядчими документами начальника управління освіти Ужгородської міської ради, іншими нормативно-правовими актами.

2. Матеріально-технічна база ЗДО №40

ЗДО№40 збудований у 1930 році. Будівля: 1 корпус двоповерховий, 1 корпус – одноповерховий, окремо харчоблок, загальна площа 1513 кв.м. Водопостачання та водовідведення – центральне. Опалення автономне. Групових приміщень – 4. Загальна площа групових приміщень – 418 кв.м, кухні – 90 кв. м. Групові кімнати 2 груп використовуються поліфункціонально, поділені на ігрову зону, роздягальну кімнату, спальня та санвузол окремо, а 2 групи мають окремо ігрову кімнату, їдальню, спальню та санвузол. Відсутні музичний та фізкультурний зали. Загальна площа земельної ділянки становить 0,1343 га Площа під забудовами – 454 кв.м. Наявні ігрові майданчики, на яких облаштовані тіньові навіси, казковий потяг, пісочні, лавиці, дитячі столики з лавами. Джерелами фінансування ЗДО є кошти: - засновника - Ужгородської міської ради; - державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування; - добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, батьків або осіб, які їх замінюють.

У період з 01.09.2022 до 31.05.2023 року на фінансування ЗДО№40 витрачено:

Заробітна плата – 4283908,72 грн.    

нарахування на заробітну плату  898270,40 грн.
Оплата енергоносіїв:
водопостачання  
13608,62 грн

електроенергія  148412,19 грн
природний газ та розподіл – 224998,45 грн
Харчування   417474,04 грн
Оплата послуг, крім комунальних:   
дезстанція (визначення яєць та личинок гельмінтів в піску )  2358,05 грн.       
інтернет – 5441,60 грн.
програма «ЧИЖ»  – 5155,00 грн.  
послуги зв’язку – 956 грн.  
обслуговування програми МеДок – 1700,00 грн.  

програма «СУПІК» – 6030 грн.
технічне обслуговування системи газопроводів – 3118,80 грн.

обслуговування програми тендерів – 4500 грн.

юридичні послуги – 4000 грн.

визначення рівня освітленості – 1445,16 грн.

перевірка тяги у вентиляційних каналах та димоходах – 600,00 грн.
обслуговування охоронної сигналізації – 6600 грн.
обслуговування пожежної сигналізації – 13933,35 грн.

перезарядка вогнегасників – 2080,60 грн.  
техобслуговування котельні – 14628,00 грн.  

ремонт електричної плити – 1140,00 грн.

усунення аварії водопроводу, технічне обслуговування – 47197,00 грн.

бойлер – 38000,00 грн.

заправка картріджу та ремонт системного блоку – 12160,00 грн.   
Вивіз сміття – 3518,13 грн. 

Матеріальні витрати:

гоподарські товари – 3000 грн.

фарба для фарбування ігрового обладнання, бесідок на майданчиках – 9941,00 грн.
новорічні подарунки – 14140,00 грн.

канцтовари – 9329,00 грн.

ящик пожежний – 2800,00 грн.

миючі засоби – 20500,32 грн.  

медикаменти  – 7200,00 грн.  

комплект до електроплити – 8400,00 грн.

пральна машина – 14819,00 грн.

м’ясорубка – 6593,00 грн.

блендер – 3505,00 грн.

стіл з піском із під світкою – 9386,00 грн.

3. Кадрове забезпечення ЗДО №40

Штатним розписом ЗДО №40 передбачено 39 одиниць посад, з них 15 посадових одиниць припадає на педагогічий персонал і 25 – на обслуговуючий персонал. Фактично зайнятих 39 одиниць. У 2022 - 2023 навчальному році працювали 14 педагогічних працівників: директор – 1, вихователь-методист - 1 (0,5 ставки), вихователі – 9, асистент вихователя - 1, практичний психолог – 1 (0,5 ставки), музичний керівник – 1, інструктор з фізкультури – 1 ( 0,5 ставки), керівник гуртка англійської мови – 1 ( 0,5 ставки).

       Кількісний і якісний склад педагогічних працівників:

за освітнім рівнем:   

вища

середня спеціальна

11

3

за педагогічним стажем роботи:

до 5 р.

5 – 10 р.

10 – 20 р.

> 20 р.

1

6

4

3

за віком:

до 35 р.

35– 50 р.

50 р. і >

пенсіонери

3

8

2

1

за категоріями:

11 тар.розряд

спеціаліст

спец. ІІ кат.

спец. І кат.

спец. вищ. кат.

пед. звання

4

4

3

2

1

1

Проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації – згідно графіка, у 2022 – 2023 навчальному році – 3 педагогів: Ворожильник М.М., Басюк Л.В., Сивак М.В.

У 2022/2023 навчальному році згідно з перспективним планом атестації  у ЗДО №7 атестовано 2 педагога:

       - Басюк Л.В., вихователь-методист, – відповідає займаній посаді,  відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «старший вихователь»;

       - Басюк Л.В., вихователь, – відповідає займаній посаді,  відповідає раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «вихователь-методист»;

       - Сивак М.В., вихователь, – відповідає займаній посаді,  присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

4. Медичне обслуговування в ЗДО №40

У ЗДО медичне обслуговування дітей здійснюється сестрою медичною вищої кваліфікаційної категорії Доброю Вірою Юріївною. В ЗДО облаштований медичний кабінет, оснащений лікарськими засобами і виробами медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги. Зроблено капітальний ремонт медичного кабінету. Медична сестра виконує заходи профілактичного характеру: антропометрію, перевірку постави, огляд на педикульоз. Високоефективними є рекомендації загального санітарно-гігієнічного спрямування, зокрема: часто мити руки з милом; прикривати ніс та рот хустинкою (або одноразовими серветками), особливо при кашлі та чиханні; широко застосовувати засоби нетрадиційної (народної) медицини, гомеопатичні препарати, оксолінову мазь. Для зниження захворюваності медичною сестрою та колективом ведеться копітка робота, зокрема це: 1.Організація роз’яснювальної роботи з дітьми та батьками щодо профілактики захворювань. 2.Дотримання вимог санітарії. 3.Здійснення загартування вихованців. 4.Організація фізичного виховання. 5.Чітке дотримання режиму дня. 7.Взаємодія медсестри закладу дошкільної освіти з дитячою поліклінікою. ЗДО забезпечений медикаментами у повному обсязі за рахунок бюджету міста. Щоквартально видається наказ про аналіз стану захворюваності по ЗДО.  Педагогічний та медичний персонал протягом 2022 - 2023 навчального року проводили фізкультурно-оздоровчу профілактичну роботу, загартовуючі процедури, які окреслені у Плані заходів щодо зниження рівня захворюваності дітей у ЗДО. У кожній групі створено осередок здоров`я та рухової діяльності дітей. Серед батьківської громади пропагується здоровий спосіб життя. Проводяться бесіди, консультації, поновлюються папки з порадами із зазначеного питання. Питання щодо зниження рівня захворюваності заслуховуються на виробничих нарадах, батьківських зборах тощо. Ведеться вся обліково - звітна документація у порядку встановленому МОЗ України.

5. Організація харчування в ЗДО№40

Організація харчування дітей в ЗДО, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227. Відповідно до наказу управління освіти Ужгородської міської ради №109 від 03.10.2022 р. грошова норма вартості одного дня харчування на одного вихованця встановлено у розмірі: 47 грн 00 коп. для дітей від 1 до 4 років, 59 грн 50 коп. для дітей від 4 до 6 (7) років. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у ЗДО з розрахунку: 80 відсотків сплачують батьки, 20 відсотків – з бюджету Ужгородської міської територіальної громади. У ЗДО організовано триразовий режим харчування. Усього харчувалося 101 дитина. Продукти харчування та продовольчу сировину постачали регулярно, відповідно до заявок на продукти харчування із супровідними документами відповідно до нормативних вимог. Видача готових страв на групи здійснювалася відповідно до графіка видачі їжі. Постійно здійснювався контроль за якістю та терміном використання продуктів, дотримання технології приготування їжі, проводилося контрольне важення залишків продуктів. Організоване чергування на харчоблоці дало змогу простежити відповідність закладки продуктів з записом у відповідний журнал. Медичним персоналом відповідно з вимогами, своєчасно відбираються добові проби, знімаються проби з готових страв. Треба зазначити, що протягом року 80 % виконувалися норми хліба, картоплі, цукру, масла вершкового, олії, яйце, молока, сира твердого, сметани, м’яса та м’ясопродуктів. В раціон харчування дітей стало вводитись більше фруктів та овочів. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи. Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил. Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається двотижневе перспективне меню, яке погоджене і затверджене Управлінням Держпродспоживслужби в м.Ужгороді, розроблена сучасна картотека страв, Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне окреме приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Технологічне (електроплита – 1, холодильник – 2, морозильна камера – 1, електром’ясорубка (побутова) – 1, жарочна шафа - 1) та холодильне (побутові холодильники- 2шт., холодильна шафа, морозильна камера), ваги електричні – 3, обладнання в робочому стані. В 2019 році був проведений капітальний ремонт харчоблоку. На харчоблоці працюють 2 кухари, спеціальну освіту мають 2 кухарі. Для виявлення дітей пільгового контингенту на початку навчального року було складено соціальний паспорт вихованців ЗДО№40. Відповідно нього було звільнено від оплати 33 дітей, а саме: 

6. Навчально-виховна робота

Навчально–виховний процес у ЗДО здійснюється відповідно Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми «Українське дошкілля. Нова редакція». Рішення про вибір програм обговорено й схвалено педагогічною радою закладу (протокол № 1 від 31.08.2022). Учасниками навчально-виховного процесу ЗДО є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки та особи, які їх заміняють. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності, які затверджені робочим навчальним планом. У ЗДО вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять: для дітей молодшого дошкільного віку 15-20 хвилин; для дітей старшого віку – 25-30 хвилин. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2022-2023 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, з метою усунення недоліків і підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі була спрямована у відповідності до домінуючих напрямків роботи з педагогами та на вирішення головної методичної мети закладу «Реалізація компетентнісного підходу до забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості» та розв’язання пріоритетних напрямків роботи педагогічного колективу закладу на 2022 - 2023 навчальний рік, як то: «Створення сприятливих умов для формування мовленнєво-творчих здібностей дошкільників» та «Взаємодія ЗДО та сім’ї по відродженню національних пріоритетів». Вирішенню завдання педагогічного колективу з проблеми відродження національних пріоритетів сприяла робота над створенням проектів з ознайомлення з календарно-обрядовими святами в ЗДО: «Зима з весною зустрілись, одна одній вклонились», «Свято Покрови Пресвятої Богородиці», «Світле свято Великдень», «На Різдво Христове», «Ой на Івана, та й на Купала». Свята і розваги, презентації, що стали логічним завершенням проектної діяльності, в яку були залучені не тільки діти, але й батьки (традиційне новорічне дійство «Фестиваль колядок і щедрівок», «Свято Стрітення», «День святого Миколая», «Великодня казка» тощо) продемонстрували інноваційні підходи у патріотичному вихованні дошкільників, згуртували колектив, дозволили вирішити завдання створення позитивного іміджу ЗДО. У перспективі адміністрація закладу планує продовжувати ініціювання педагогів до використання технології проектування в комунікативно-мовленнєвому, патріотичному вихованні дошкільників, у взаємодії з батьками. Важливим стимулом активізації діяльності педагогів стали колективні перегляди занять через які педагоги опановували нові методики, підвищувалась їх професійна компетентність. Вирішуючи проблему модернізації освітньо-виховного процесу в ЗДО організовано плідну роботу творчої групи (Басюк Л.В., Базюк О.Ю., Сивак М.В., Москаленко О.О.), члени якої підготували та провели ряд заходів, заснованих на чіткій диференціації освітнього рівня, досвіду, професійних запитів кожного педагога: консультації, майстер-класи, інтерактивні ігри діагностичного спрямування. Завдання удосконалення роботи з питань інформатизації колективу залишається актуальним на наступний навчальний рік. З метою виявлення та підтримки ініціативних творчих педагогів, підвищення їх професійної компетенції та творчості, популяризації педагогічних ідей та інновацій методичною службою організовано конкурси екологічних плакатів, портфоліо групи, городів на підвіконні, виставки «Новорічний handmay», «Великодня радість Землю обіймає», виставка дитячої книги. Якість реалізації пріоритетних завдань ЗДО вивчалася під час спостереження за освітньо-виховним процесом, бесід з дітьми, педагогами, під час тематичних та комплексної перевірок. Активно і творчо проводилася гурткова робота з вивчення англійської мови ( керівник Дідик І.В.) Педагогам ЗДО надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємне відвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів садку, міста, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при ЗІППО.

7. Управлінська діяльність

Найголовнішим об’єктом у ЗДО є навчально-виховний процес та його результати – сформованість життєвих компетенцій дитини та якість роботи педагогів. У 2022-2023р. навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрація закладу охопила оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ЗДО, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи, семінари-тренінги. У зв’язку з карантинними обмеження адміністрація та педагоги адаптувались та освоїли дистанційні методи проведення та платформи. Директор Ворожильник М.М. протягом року, надавала допомогу новопризначеному педагогу (Балашова Ю.В.) у складанні плану роботи з різних розділів програми «Українське дошкілля.Нова редакція», підвищенні рівня самоосвіти, веденні документації згідно номенклатури. Значна увага протягом навчального року приділялася питанню формування у дітей та дорослих стабільної мотивації до здорового способу життя: у квітні відзначили Всесвітній день здоров’я. Роботу над соціалізацією дитини дошкільника педагогічний колектив веде, застосовуючи різні форми та методи (заняття, свята, участь у конкурсах, змагання). Цікавими та змістовними виявились заходи: «Кожному потрібно знати, як йому дорослим стати»», « Свято Миколая», «Принесе Мороз ялинку дітворі в кожну хатинку», «Тато, мама, я – спортивна сім`я», концерти до свята матері, свято до міжнародного дня сім`ї, на яких діти збагачували досвід спілкування, мали можливість самореалізуватися. Предметно – розвивальне середовище в групах можна охарактеризувати як таке, що відповідає інноваційним вимогам: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку дитини в самостійній і спільній діяльності. Враховано розподіл дитячої активності, гендерний підхід, психофізіологічний комфорт, трансформація простору. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (мультимедійних пристроїв, телевізорів, комп&rsq