Меню на 10 січня. СНІДАНОК: макарони відварні з вершковим маслом, оладки курячі, салат з моркви, сік персиковий. ОБІД: суп український з галушками та сметаною, плов з м'ясом курки, салат із солених томатів, компот із свіжих яблук, хліб цільнозерновий. ВЕЧЕРЯ: творожна запіканка із родзинками, какао на молоці.

Умови, які наразі склались, змушують усіх переформатувати свою роботу. Ось і ЗДО№40 намагається не пасти задніх.

   В період карантину педагогічними працівниками активно ведеться просвітницька робота з батьками через групи Viber, на сайті закладу та в телефонному режимі. Педагоги з початку карантину ведуть індивідуальний план роботи на кожен день.

   Помічники вихователів дотримуються карантинних заходів у групах та займаються: вологим прибиранням групових приміщень з використанням дезінфікуючих засобів, дезінфекцією іграшок, прибиранням килимового покриття та м’яких іграшок.

 Технічні працівники займаються прибиранням території ЗДО та дитячих майданчиків, слідкують за порядком на всій території ЗДО.

Також для зручності спілкування з батьками було створено "скриньку довіри" - skrinjkadovirudnz40@gmail.co

Відповідно листа департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації 21.04.2020 № 01-15/975 надсилаємо лист Міністерства освіти і науки України 21.04.2020 № 6/564-20 «Про Віртуальну платформу емоційної підтримки» (додається).

Віртуальна платформа  https://moncenter.eduhub.in.ua/ надає безкоштовно послуги з емоційної підтримки, психологічної допомоги та он-лайн навчання під час карантину, спричиненого пандемією корона вірусу, як для вихованців закладів дошкільної освіти, так і для учнів закладів загальної середньої освіти.

З 02.11.2020 року відповідно рішення позачергового засідання Державної комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій №40 від 30.10.2020р., у звязку з встановленням у місті "червоного" рівня епідемічної небезпеки поширення COVID-19 та з метою недопущення поширення захворювання тимчасово призупинено освітній процес. У звязку з чим педагогічний склад перейшов на дистанційну форму роботи. 

       Анимашки Сердечки от 0 до 50 Тиждень з 13.04. по 17.04.2020р був присвячений світлому святу Великдень.Метою було: сприяти розвитку інтересу дітей до свята Великдень, розширити і поглибити знання дітей про це свято, виховувати повагу до традицій свого народу.

       Батьки вже призвичаїлись до дистанційної роботи, активно включаються та радо надсилають фото та відео малят.

Фото/відео малюків ви можете преглянути у Розділі ФОТО - альбом Дистанційна робота 

  Розділ ВІДЕО - альбом Дистанційна робота ЗДО

 

Анимашки Сердечки от 0 до 50Дидактична гра від вихователів ІІ молодшої групи

Мета: Закріплювати знання дітей про традиції святкування Великодня; розвивати увагу, мовлення, мислення, пам’ять, дрібну моторику рук. Граючи в цю гру, діти дізнаються , що кладуть у великодній кошик.                       

Анимашки Сердечки от 0 до 50Великодні мультфільми для дітей українською мовою вислали вихователя середньої групи по вайбер групу. Як розказати дитині про Великдень

Анимашки Сердечки от 0 до 50Рекомендації Дідик І.В., керівника гуртка англійської мови:

- Пісенька на англійській мові "Як правильно мити руки" -https://learnenglishkids.britishcouncil.org/video-zone/how-wash-your-hands

- Англійська мова для дітей на карантині

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/?utm_source=LearnEnglish&utm_campaign=gpd-cross-sell&utm_medium=top-menu

Анимашки Сердечки от 0 до 50Консультація для батьків: Вихователь Клоцбах Т.М.

Чому так важливо, щоб діти лягали спати до 21.00. Це мають знати усі батьки!

Все своє дитинство ми чули фразу: «Дев’ята година. Дітям пора спати!»

    Поступово звички змінюються, причому не тільки у дорослих, але і у дітей. Якщо раніше о 9 вечора ми вже лежали в ліжку, то сучасну дитину в цей час важко вмовити навіть одягти піжаму. Дитина повинна лягати спати рано. І не треба ніяких виправдань! Це необхідно тому, що гормон росту починає вироблятися в четвертій стадії сну, тобто приблизно в 00:30 годин, якщо лягти рівно о 21:00. Якщо дитина лягає спати дуже пізно, у неї залишається менше часу на вироблення цього гормону, що серйозно впливає на її ріст та загальний розвиток. До того ж, згідно з результатами експериментів в цій області, діти з правильним режимом сну більш сконцентровані на завданнях і краще запам’ятовують матеріал. Ще один значний плюс у тому, що діти з правильним режимом мають менший ризик розвитку хвороби Альцгеймера в дорослому стані, оскільки, за словами лікарів, є тільки дві речі, які уповільнюють цю хворобу: сон і фізичні вправи. Стежити за звичками своєї дитини – завдання батьків. Ясна річ, що ви працюєте весь день і єдиний час, коли можна відпочити, припадає на вечір. Але не варто забувати, що діти переймають всі звички дорослих, тому в ваших інтересах простежити за режимом дитини. Адже це неодмінно позначиться на її майбутньому, як фізичному, так і психічному розвитку.

Як перебудувати звички і навчити дитину лягати спати раніше?

Ситуацію потрібно змінювати докорінно, тобто не тільки перевчати дитину лягати раніше, а і всім членам сім’ї слідувати цьому правилу. Якщо дитина

чує голоси після відбою, бачить світло з-під щілинки дверей, то вона автоматично робить висновок, що ще неостаточний час відходу до сну.

-         Читайте дитині перед сном. Так вона буде розуміти: якщо мама або тато читають їй книжку, значить, скоро пора лягати спати.

-         Важливим фактором, який готує до сну, є тепле нічне освітлення в квартирі. На думку психологів, теплий жовтий колір розслабляє і допомагає приготуватися до переходу в світ снів.

-          Відключайте і прибирайте всі свої гаджети на ніч. Постійно включаючи і перевіряючи свої пристрої посеред ночі, ви показуєте поганий приклад дітям, які можуть повторювати ваші шкідливі звички.

-         Не варто забувати також про спорт. Діти, які протягом дня рухаються багато, активніші засинають набагато швидше.

Не нехтуйте цими правилами. Звичка рано лягати в дитинстві дасть добрі плоди в майбутньому: з таких дітей сформуються впевнені, фізично і емоційно здорові дорослі люди.       

Анимашки Сердечки от 0 до 50Вихователь Спічкова Н.А. Консультація  для батьків на тему:

«Соціальна невпевненість  дітей і шляхи подолання»

     Соціально невпевнені, а внаслідок цього агресивні, закомплексовані, закриті від зовніш­нього світу та заглиблені в себе діти — проблема актуальна і серйозна. Її розв’язання по­требує тривалої, послідовної, скоординованої роботи всіх дорослих, які оточують такого малюка. Якщо вчасно не виявити і не подолати цих труднощів розвитку, то в подальшому виникнуть різні психологічні негаразди у вже дорослої особистості. Як же помітити, подо­лати соціальну невпевненість дошкільнят та запобігти? Сучасне життя з його шаленим темпом, наси­ченістю різноманітною інформацією, постійни­ми змінами й технічним оновленням ставить перед особистістю багато завдань та вимог, серед яких — здатність швидко й безболісно пристосовуватися до нього. Тому вкрай важливо з раннього дитинства формувати у малюка цю здатність, а також вміння ро­зуміти навколишній світ і жити з ним у гармонії. Для нормального розвитку дитина має зростати в атмосфері любові та психологічного благопо­луччя. Якщо цього немає і маляті бракує батьківської любові, ласки, дружніх, довірчих стосунків з людьми, які її оточують, то, безумовно, і загальний розвиток, і особистісне становлення порушуються. Малюк за­кривається від світу, у нього формується неадекват­на захисна реакція на оточення, що виявляється або у сплесках агресії, або навпаки — у закомплексованої. Для такої дитини звичними стають почуття тривоги, вини, занепокоєння, гніву. Все це призво­дить до формування соціальної невпевненості.

    Соціально невпевнені діти — це діти, які не вміють гармонійно взаємодіяти самі з собою та з навколишнім середовищем. Ці малята мають неадекватну самооцінку, тому майже в кожній справі бачать нездоланні перешко­ди, на які реагують по-різному: впадають у відчай, заливаються сльозами, гніваються на світ і на себе або мовчки страждають, не підпускаючи до себе нікого. Високий рівень внутрішньої тривоги спри­чинює довге і важке звикання малюка до дитячого садка, потім до школи, далі ця проблема виявляєть­ся і в дорослому житті.

Ознаки соціальної невпевненості на рівні комунікації:

-          мовлення — тихе, незрозуміле, з довгими пауза­ми, часто з повторами одного і того ж слова або ж навпаки — голосне, швидке, незв’язне;

-         труднощі у передачі словами свого емоційного стану;

-         мовчазність, небагатослівність;

-         небажання називати своє ім’я;

-         плаксивість;

-         нездатність встановлювати зоровий контакт зі співрозмовником: не дивиться в очі, відводить погляд;

-         занижена моторна активність: сидить тихо, на­магається не привертати уваги;

-          міміка обличчя в’яла: всміхається лише кути­ками губ.

На рівні соціальних контактів:

-         уникає людей;

-         не приєднується до групи дітей, що граються;

-         не бажає розлучатися з батьками або іншими рідними;

-         виявляє небажання вийти з будинку і спілкува­тися з друзями;

-         впадає у паніку в складних ситуаціях.

    Подолати соціальну невпевненість дошкільнят, запобігти їй — спільне завдання педагогів, пси­хологів і батьків, які передусім мають формувати у дітей впевненість у своїх силах, позитивне ставлення до себе і навколишнього світу, оптимістичне світобачення. У роботі з дітьми варто уникати висловлювань, які можуть пригнічувати: постійних попереджень, суворих повчань, наказів; потрібно створювати атмосферу, що сприяє виникненню спільних емо­ційних переживань і взаємної симпатії між ма­лятами. З метою підвищення у дітей самооцінки та набуття ними соціальної впевненості доцільно проводити розвивальні ігри-вправи.

Ігри-вправи для підвищення самооцінки і набуття соціальної впевненості

Мій безмовний товариш

Діти приносять з дому улюблені іграшки, сідають півколом, тримаючи іграшку в руках. По черзі вихо­дять на середину й описують свою іграшку (м’яка, тверда, в які ігри з нею грають, за що люблять цю іграшку, чим вона відрізняється від інших). Потім розповідають про себе від імені своєї іграшки (чи хороший господар, охайний, слухняний, турботливий, за що його любить). Дорослий уважно слухає і спрямовує емоції, настрій, самооцінку малят у позитивне русло. 

Вчимося довіряти

Учасники сидять на стільчиках півколом, ведуча пропонує їм вибрати собі пару - товариша, якому вони могли б довіритися. У кожній парі дорослий зав’язує комусь одному очі хустинкою. Діти проходять перешкоди, заздалегідь підготовлені вихователем. Дитина з не зав’язаними очима попереджає свого товариша про перешкоди, шепочучи на вушко: піднімай ногу, опусти, переступи, йдемо вправо, вліво, пройдемо навприсядки тощо. Потім дорослий зав’язує хустинкою очі іншій дитині з пари і змінює перешкоди.

Відгадай, про кого йдеться

Про кожну дитину педагог чи психолог завчасно продумує позитивну характеристику і по черзі розповідає, а малята відгадують, про кого йдеться. Наприклад: «Ця дівчинка — гарна помічниця, так виразно розповідає вірші, завжди має охайний вигляд. У неї такі щирі блакитні оченята… Вчора вона допомогла прибрати в ігровому куточку…». Коли діти здогадалися, про кого розповідав дорослий, та дитина виходить, стає на «п’єдестал», і всі їй аплодують.

Шукаємо скарб

Дорослий готує дві широкі ємкості: одну напов­нює піском на половину, в іншій — засипає лише дно. У першу ємкість ховає різноманітні малі предмети (іграшки) за кількістю дітей. Пропонує малятам опустити руки в пісок, знайти предмет, описати його (твердий, м’який, круглий, з гострими кутами), не витягаючи руки з піску. Інші діти мають відгадати предмет за описом. Після цього дитина дістає свою знахідку, показує її всім і кладе у другу ємкість. З цих предметів малята викладають колективну композицію.

Подарунок

Ведучий пропонує зробити подарунок товаришу і роздає всім малятам по конверту. Кожен учасник підходить до столу, на якому розкладені різні картинки, вибирає будь-яку з них, кладе в конверт, заклеює його та дарує товаришеві зі щирими словами привітання. Коли всі конверти потрапили до своїх адресатів, діти дістають подарунки, розглядають їх, діляться своїми враженнями.

Знайди собі друга

Дорослий прикріплює до стільчиків повітряні кульки різних кольорів, пропонує дітям обрати з них собі друга. Пояснює, що для того, щоб кулька була добрим другом, вона має добре вас відчувати, тому важливо вибрати ту, яка найбільше подобається, підійти до неї, доторкнутися, сісти на стільчик і тихесенько розповісти їй щось про себе, про свій настрій, бажання, страхи, невдоволення, тривоги. Після цього фломастером намалювати їй обличчя з відповідним настроєм.

Казкова країна для друзів

Дорослий спонукає малят пофантазувати, де могли б жити їхні нові друзі — повітряні кульки, пропонує разом намалювати для них Чарівну країну. Діти виконують колективну роботу під музичний супровід. Потім за малюнком розповідають про намальовану і придуману країну. На аркушах паперу діти обводять свої долоньки, розфарбовують за бажанням. Дорослий їх вирізає, прив’язує до кульок. Діти випускають кульки у вікно, щоб летіли в Чарівну країну. Проводжають їх добрими і теплими словами, спостерігають, як кульки на прощання «махають» їм долоньками. Почуття і настрій педагогів безпосередньо впливають на формування емоційної сфери дитини, її відчуття світу і себе.

Внутрішня позиція вихователя стосовно дитини

-          Хотіти чути дитину.

-         Хотіти бути потрібним малюку, а не змушувати його діяти за вашим бажанням.

-         Бути готовим приймати почуття і настрій дитини, не оцінюючи і не засуджуючи.

-         Щиро вірити у здатність малюка самостійно приймати рішення і діяти, а не намагатися робити все за нього.

-         Не убрати на себе відповідальність за вибір і рішення дитини.

Для створення комфортного психологічно­го клімату на заняттях необхідно дотримуватися зокрема таких правил.

-         Перебувати на відстані 40-50 см від дітей в позиції обличчям до обличчя, на рівні їхніх очей.

-         Слухати малят зацікавлено, емоційно реагувати на їхні висловлювання.

-         Говорити з дітьми, всміхаючись, використову­ючи м’які інтонації, не дуже голосно і не дуже швидко.

Соціальна впевненість чи невпевненість дити­ни формується у взаємодії з найближчим оточен­ням, тому головне, що мають пам’ятати дорослі, це те, що кожна дитина — особистість з власним ба­ченням світу і правом на свою думку та її втілення.

Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, він передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.

Метою екологічного виховання є: 

- формування знань про природу, природні явища, рослинний і тваринний світ;

- розвиток естетичних почуттів: любові, поваги, бережливого ставлення по відношенню до світу природи;

- спонукання в дітях бажання доглядати за природою, берегти і зберігати природні багатства.

06.04 по 10.04.2020р. - оголошено тижнем Екологічного виховання в ЗДО. Вихователі усіх груп дали завдання батькам разом з дітками створити город на підвіконні, висадити насіння та доглядати протягом тижня. Щоб підкріпити інтерес дорослих та дітей, педагоги та працівники закладу долучилися до тижня та обмінялися фото та відео процесу посадки. В кінці тижня буде створена фотовиставка перших сходів, а можливо хтось збере урожай?! Побачимо.                

Анимашки Сердечки от 0 до 50 У закладі пройшов тиждень Ігор та улюблених іграшок. Щиро вдячні батькам за зворотній звязок. Педагоги радо дізнавались про улюблені сімейні ігри, про дозвілля малят та про їх улюблені іграшки.

Фото малюків ви можете преглянути у Розділі ФОТО - альбом Дистанційна робота ЗДО стр.2   Розділ ВІДЕО - альбом Дистанційна робота ЗДО
  Анимашки Сердечки от 0 до 50  Вихователі середньої групи Базюк О.Ю. та Сивак М.В. активно проводять дистанційні заняття. Так сьогодні 04.04.2020р. було проведено заняття з малювання в нетрадиційній техніці - малята малювали пальчиками.

   Також відео заняття провела вихователь І молодшої групи (яслі) Москаленко О.О., вона закріпила знання дітей кольорів та геометричних фігур.
Анимашки Сердечки от 0 до 502 квітня - в рамках Всесвітнього дня поширення інформації про проблему аутизм, практичним психологом Соколова З.М. були надані рекомендації педагогам, а також виставлене відео в розділ Відео - ролик "Моя дитина особлива".

РОБОТА З ДІТЬМИ З РАННІМ ДИТЯЧИМ АУТИЗМОМ (НЕКОНТАКТНІ ДІТИ)

ПОРАДИ ПЕДАГОГУ

Як розпізнати аутизм у дитини:

Дитина уникає контакту «очі в очі».

Відсутня вокалізація різними тембрами, різноманітні інтонації у гулінні.

Не вміє гратися з іграшками.

Не відгукується на ім’я при збереженому слухові.

Виявляє дефіцит спільної уваги( наприклад, не намагається привабити словом чи жестом уваги  інших людей до предмету, що зацікавив її).

Відмовляється тримати предмети.

Не просить допомоги.

Не намагається чимось поділитися.

Виконує весь час одноманітні дії.

Не терпить у своїх заняттях іншої людини.

Використовує іншу людину для власних потреб ( дереться по ній вверх, веде за руку до потрібного предмета);

При цьому не виявляє ніякого емоційного контакту.

Агресія до тварин, дітей, ауто агресія;

Допомога дитині: заняття з психологом, забезпечення уваги і любові, почуття безпеки, привчати до доторкувань, мімічних реагувань, самостійності, музики, віршів, складання пазлів.

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА ПРИ АУТИЗМІ

Корекційна робота з аутистами орієнтовно розділяється на два етапи.

Перший етап: «Встановлення емоційного контакту, подолання негативізму у спілкуванні з дорослими, нейтралізація страхів»

Слід пам’ятати про п’ять «не»:

Не говорити голосно.

Не робити різких рухів.

Не дивитись пильно в очі дитині.

Не звертатись прямо до дитини.

Не бути занадто активним і нав’язливим.

Для встановлення контакту треба знайти підхід, що відповідає можливостям дитини, визвати її на взаємодію з дорослим. Наприклад: дитина махає руками – дорослий організовує гру «Метелики літають», дитина бігає по колу – гра «Дожену» і т.д.

Для організації початкових етапів спілкування дорослий повинен спокійно і зосереджено займатися  чимось, наприклад,розмальовувати щось, пересипати мозаїку і т.д. Вимоги спочатку мають бути мінімальні.

Успіхом можна вважати те, що малюк погоджується бути поруч, пасивно слідкує за діями дорослого. Якщо дитина не виконує завдання, її увагу слід переключити на більш легке, не можна наполягати, доводити дитину до негативної реакції.

Після закінчення завдання треба разом порадіти успіху. Для підняття настрою організовуються ігри з емоційними яскравими враженнями: музикою, світлом, водою, кульками, мильними бульбашками.

Хвилини сенсорної ауто стимуляції, звичні для аутичних дітей (часто проявляють потяг до світла, води, музики), посилюють в таких іграх необхідний навчальний момент.

Пом’якшенню страхів сприяють спеціальні ігри, в яких підкреслюється безпечність ситуації. Потрібно ретельно підбирати ігри, книжки, вірші, відкидаючи ті, що можуть емоційно травмувати дитину.

Другий етап: «Подолання труднощів цілеспрямованої діяльності дитини».

Навчання спеціальним нормам поведінки, розвиток здібностей.  Для дітей з аутизмом дуже важлива цілеспрямована діяльність. Вони швидко втомлюються, відволікаються, навіть від цікавих занять. Попередженню цього сприяє часта зміна видів діяльності і врахування бажання і готовності дитини взаємодіяти з педагогом.

Змістовою стороною занять з дитиною є діяльність, яку вона любить, яка додає стану приємних сенсорних відчуттів, тобто потрібно враховувати інтереси та уподобання дитини.

На початку роботи з дитиною активно обігруються її стереотипи. Під час роботи дорослий находиться позаду дитини, непомітно надає допомогу, створює відчуття самостійного виконання дії. Неадекватна реакція у дитини свідчить про перевтому або не розуміння задачі. У дитини з аутизмом є специфічна потреба у збереженні постійності в обстановці, слідування заведеному порядку. Потрібно використовувати режим, розклад, картинки, малюнки, чергувати працю і відпочинок. На основі результатів обстеження дитини складається індивідуальна програма корекції.

Кілька порад педагогу: 

 Встановити позитивний емоційний контакт.

Використовуються стереотипи дитини.

Навчати дитину мові почуттів, фіксувати увагу на емоційному стані людей та тварин.

Навчати поведінковій етиці на емоційній основі, аналізувати світ емоцій. В подальшому розвиток творчих здібностей та уяви дозволяє дитині адекватно сприймати літературні казки.

Педагогам не слід використовувати травмуючи слова: «ти злякався..», « не вийшло..» Завдання педагога попередити наростання негативізму, подолати комунікативний бар’єр.

Одним з напрямків роботи є спеціально побутова адаптація дітей, формування навичок самообслуговування.                        

Анимашки Сердечки от 0 до 5030.03 по 03.04.2020р. - оголошено тижнем Ігор та іграшок. Вихователі усіх груп дали завдання батькам розказати про улюблені ігри їх сімей та улюблену іграшку малюків. Батьки радо долучаються та діляться історіями та фото, відео своїх малюків.

Фото малюків ви можете преглянути у Розділі ФОТО - альбом Дистанційна робота ЗДО, Розділ ВІДЕО - альбом Дистанційна робота ЗДО

Анимашки Сердечки от 0 до 50Вихователі середньої групи Базюк О.Ю. та Сивак М.В. регулярно проводять дистанційну роботу з батьками, в рамках останньої, вони ознайомили батьків з порадами щодо безпеки під час карантину, пояснили як в цей час працювати з дітьми та дали батькам завдання – разом з дітками переглянути та скласти описову розповідь за серією картин «Весна» та намалювати своє бачення весни.

Мета: розширювати знання дітей про живу і неживу природу, складати описи природи за допомогою опорних картинок, відтворювати зміст заклички; розвивати в дітей інтерес до природи, спостережливість, розвивати зв’язне мовлення, вміння мислити і робити самостійний опис картини.

Також було роз"яснена (логіко-математичне мислення)подача та закріплення геометричних фігур та цифр з дітками.

Мета: Вчити розрізняти геометричні фігури, знаходити їх навколо себе в різних предметах, удосконалити лічбу в межах 5-ти та повторити різні види транспорту.

Фото малюків ви можете преглянути у Розділі ФОТО - альбом Дистанційна робота ЗДО
Анимашки Сердечки от 0 до 50Вихователі ІІ молодшої групи Спічкова Н.А. та Клоцбах Т.М. організували конкурс малюнків дітей та батьків «Весна-красна».

Мета: Формувати екологічну свідомість, підтримувати у дітей прагнення дотримуватись правил природокористування, розуміння того що природа потребує дбайливого ставлення з боку людини. Виховувати любов та бережне ставлення до рідної природи. Викликати у вихованців захоплення від природи, жваво реагувати на весняні зміни в найближчому довкіллі. Розширювати та збагачувати поняття дітей про хід і послідовність змін у природі, розуміти їх причини і наслідки. Формування художньо творчих здібностей, навчити дітей створювати в техніці аплікації (з елементами малювання) композицію «Рання весна». Формувати позитивно-емоційне ставлення до природи. Формувати уявлення дітей про ранню весну. Розширювати знання про характерні ознаки весни. Закріпити вміння передавати своє ставлення до природи, через малювання. Корекція загальної та дрібної моторики рук. Розвивати художньо-образне бачення, уява, вміння передавати через малювання свій настрій.

Батьки радо приєднались до конкурсу і порадували чудовими спільними з дітками роботами. Вихователі продумали все до дрібниць, і в якості призу за активну участь надіслали учасникам кольорові електронні медалі.

       Фото малюків та їх робіт ви можете преглянути у Розділі ФОТО - альбом Дистанційна робота ЗДО