Меню на 10 січня. СНІДАНОК: макарони відварні з вершковим маслом, оладки курячі, салат з моркви, сік персиковий. ОБІД: суп український з галушками та сметаною, плов з м'ясом курки, салат із солених томатів, компот із свіжих яблук, хліб цільнозерновий. ВЕЧЕРЯ: творожна запіканка із родзинками, какао на молоці.

                                                                                  

Освтня програма ЗДО №40 

на 2023/2024 навчальний рік

Зміст                                                

Втуп

Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності)

Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів та послідовність їх реалізації

Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу

Розділ ІV. Система внутрішнього забезпечення якості освіти

Вступ

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» заклад дошкільної освіти №40 загального розвитку Ужгородської міської ради у 2023-2024 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних,   психічних   та   фізичних    особливостей,    культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма ЗДО №40 на 2023-2024 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає:

– загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

– перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічну     послідовність їх реалізації;

– форми організації освітнього процесу;

– систему внутрішнього забезпечення якості освіти. Зміст освітньої програми передбачає:

– формування  основ   соціальної   адаптації   та життєвої компетентності дитини;

– виховання     елементів      природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

– утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

– розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

– забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

– створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

– забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

– створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

– турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

– максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

– творча організація (креативність) освітнього процесу;

– варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

– забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

– єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

– забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

– організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

– забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

– підвищення професійної майстерності педагогів ЗДО.

Організація освітнього процесу в ЗДО у 2023-2024 навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної стратегії розвитку для забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою, та буде спрямована на реалізацію таких завдань:

          1. Продовжувати створювати  багатофункціональне, варіативне, доступне та безпечне предметно-просторове середовище, сприятливе  для гармонійного розвитку особистості дошкільника.

          2. Формувати соціально-громадянську компетентність дітей дошкільного віку в різних видах діяльності, зокрема в ігровій, комунікативній, здоров’язбережувальній, художньо-естетичній, пошуково-дослідницькій.

          3. Проводити цілеспрямовану освітню діяльність щодо формування в дітей безпечної поведінки в довкіллі з урахуванням умов воєнного стану.

          4. Налагодження тісної взаємодії з родинами щодо надання якісної дошкільної освіти завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, створення відкритої групи в соціальній мережі Facebook та поширення інформаційно-комунікативних технологій у роботі закладу дошкільної освіти з дітьми, педагогами, батьками та громадськістю.

          Методична проблема у 2023/2024 н.р. – вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному професійному зростанню педагогів шляхом використання та впровадження інтерактивних форм методичної роботи та використання інформаційно-комп’ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

Педагоги ЗДО у 2023-2024 навчальному році забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

  • компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
  • надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;
  • формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;
  • забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів під керівництвом директора ЗДО: вихователь-методист, вихователі, інструктор з фізичної культури, музичний керівник, практичний психолог, медичні сестри.

Розділ І

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

Освітній процес у ЗДО №40 здійснюється відповідно до програмно- методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради ЗДО (протокол №1 від 31 серпня 2023 року) зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Інваріантна складова

№з/п

Назва програми

Автори

Видавництво

Рекомендовано

Освітні програми

1.

Базовий компонент дошкільної освіти

Наук.кер.

Піроженко Т.О.

Сайт МОН

Наказ МОН від 12.01.2021.№33

Комплексні програми

1.

Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку

Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О.Л.  та ін.

Мандрівець

Лист МОН від 23.05.2021

№1/11- 4988

Парціальні програми

1.

Україна – моя Батьківщина. Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дош-кільного віку.

За наук.ред. Рейпольської О.Д. авт..:Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

25.03.2016 №2.1/12-Г-85

2.

Про себе треба знати, про себе треба дбати. Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєді-яльності.

Лохвицька Л.В.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

04.12.2018 №22.1/12-Г-1049

3.

Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти

Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти

Вчителі за демократію та партнерство

Лист ІМЗО від

12.02.2019 №22.1/12-Г-46

4.

Скарбниця моралі. Парціальна програма з морального вихо-вання дітей дош-кільного віку (видання 2-ге оновлене зі змінами і доповненнями)

Лохвицька Л.В.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

08.11.2019 №22.1/12-Г-1054

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

У 2023-2024 навчальному році будуть упроваджуватись такі парціальні програми для інтеграції їх змісту у різні види діяльності: парціальна програма національно – патріотичного виховання для дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (лист ІМЗО від 25.03.2016 № 2. 1/12 – Г – 85), парціальна програма з основ безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (лист ІМЗО від 04.12.2018 № 22. 1/12 – Г – 46., парціальна програма з фізичного виховання для дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (лист ІМЗО від 09.07.2019 № 22. 1/12 – Г – 627), парціальна програма з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі» (лист ІМЗО від 08.11.2019 № 22. 1/12 – Г – 1054).

Мова навчання та виховання дітей українська.

Планування та організація життєдіяльності у ЗДО здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування.